dinsdag, september 08, 2015

Partizanen van de volle maan, studio-opname



Studio-opname van 'Partizanen van de volle maan'

Opgenomen door Danny Vanderschommen (Sudden Heat, The Third Hemisphere, Rotyes, Nitty Gritty, Time Hazard, voorzitter vzw Groovehall)

Xavier: akoestische gitaar, orgel, zang

Danny: akoestische gitaar, elektrische gitaar, slidegitaar, bas, drumprogrammatie, opnames en mix

 

Tekst


Partizanen van de volle maan

Heb je een cent voor me
Zo niet, kom je dan mee
Het moet niet voor lang zijn
Het mag ook voor even
Waar de werklust een last is
En de luiheid een zegen
Waar de norm soms zoek is
Maar de goedheid gebleven

Hier geen rechten en plichten
Maar nemen en geven
Hier geen zonden opbiechten
Je bent reeds vergeven
Als je haar maar lang is
En je jeansbroek versleten
Het is even wennen, maar
Het went wel, dit leven

Ze zeggen dat we dwaas zijn
Ik weet wel beter
Ze zeggen dat we gek zijn en lui
Maar wat is daar nu tegen
Ze zeggen dat we paria’s zijn
In hun maatschappij
Laat ze maar zeggen
Ik weet wel beter

We hebben genoeg
Aan een lach en een traan
En de vrijheid te dromen
Leven in de waan
We kunnen hopen
Voorlopig, voortaan
Partizanen van de volle maan

Als het volk een leider wil
Heeft het zich hier verkeken
En als de leider volgers wil
Blijven wij in gebreke
Wij blijven thuis
Mocht er oorlog uitbreken
Ik wil nog iets zeggen
Maar de woorden ontbreken

Al wat je hebben moet
Heeft god ons gegeven
In voor en tegenspoed
Bij zon of bij regen
Al wat je weten moet
Dat is hier geweten
Enkel de overvloed
Die ben ik vergeten

Ze zeggen dat je werken moet
Ik weet wel beter
Ze zeggen dat ik nooit ergens kom
Maar wat is daar nu tegen
Ze zeggen dat ik werkschuw ben
En nergens voor deug
Mij om het even
Ik weet wel beter

En als ze de messen scherpen
Sluit je niet aan
Als ze trekken ten strijde
Laat ze gaan
We blijven vreedzaam
Achteraan
Partizanen van de volle maan

Is je toekomst al uitgelijnd
Zo niet, kom je dan mee
Waar dromen de leidraad zijn
En de rest om het even
Waar de zon ook schijnt
In de gietende regen
Het is even wennen, maar
Het went wel, dit leven

Geen opmerkingen: